یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۹:۲۲
۰ نفر

گروه بورس: سرانجام ایران‌خودرو با انتشار اطلاعیه‌ای رسمی در بورس تهران، خبر هفته قبل همشهری درباره فروش سهام بانک پارسیان را تأیید کرد.

به گزارش همشهری، اداره نظارت بر ناشران اوراق بهادار ضمن اعلام دریافت نامه رسمی شرکت ایران‌‌خودرو درباره واگذاری سهام بانک پارسیان، جزئیات آن را برای اطلاع سرمایه‌گذاران و سهامداران منتشر کرده است.
در این اطلاعیه آمده است:
گروه ایران‌خودرو قصد دارد تعداد یک هزار و 440میلیارد سهم معادل 8/28درصد سهام بانک پارسیان که متعلق به شرکت‌های تابعه است را از طریق سازمان بورس به طور یک‌جا- البته با شرایطی که در آینده به طور کامل و جامع اعلام می‌شود- واگذار کند.
در ادامه این اطلاعیه اشاره شده که تاکنون بر حسب مذاکرات انجام شده جهت واگذاری سهام مذکور با نرخ پایه هر سهم، دو هزار و 40ریال، به صورت نقد و اخذ ضمانت‌نامه بانکی، توافق‌ اولیه‌ای به عمل آمده است. قیمت نهایی، زمان انجام معامله و پس از برگزاری تشریفات قانونی از طریق مزایده در بورس تعیین خواهد شد. بر این اساس تا زمان انجام معامله و قطعیت یافتن آن نمی‌توان از قیمت و اثرات مالی و جانبی آن برآورد دقیقی داشت.
در این اطلاعیه، تاریخ انجام معامله روی سهام بانک پارسیان، نیمه دوم شهریورماه‌85 اعلام شده و آمده است: مطابق مقررات حداقل از 10 روز قبل آگهی عمومی می‌شود.
بر اساس این گزارش، شرکت‌های چرخشگر، تولید محور خودرو، مهرکام پارس، ایران خودرو دیزل و محورسازان ایران‌خودرو، زیرمجموعه‌های بورسی ایران خودرو هستند که از فروش سهام بانک پارسیان سود می‌برند.
در این اطلاعیه تأکید شده ایران‌خودرو از جمله اهداف واگذاری سهام بانک پارسیان را اجرای سیاست‌ها و خواسته‌های دولت در امر خصوصی‌سازی، کاهش تصدی‌گری و مشارکت بیشتر بخش خصوصی در عرصه فعالیت‌های اقتصادی کشور، اصلاح ساختار سرمایه گروه ایران‌خودرو و کاهش هزینه‌های تأمین مالی گروه اعلام کرده است.
همچنین ایجاد نقدینگی مناسب به منظور اجرای پروژه‌های درون‌مرزی و برون‌مرزی گروه و رشد و تقویت قدرت سودآوری فعالیت‌های گروه در سال‌های آینده برای کسب رضایت بیشتر سهامداران، از جمله دلایل اصلی فروش سهام بانک پارسیان توسط ایران‌خودرو است.

کد خبر 2582

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز